Megtévesztés

"Mert lesz idő, mikor az egészséges tudományt el nem szenvedik, hanem a saját kívánságaik szerint gyűjtenek magoknak tanítókat, mert viszket a fülök; És az igazságtól elfordítják az ő fülöket, de a mesékhez oda fordulnak (ll. levél Timóteushoz 4:3-4)

Krisztus keresztjénél

     A Bibliát kiforgatók, amikor nyomatékosan szeretnének véleményüknek hangot adni, melynek értelmében János apostol helyére szeretnék Mária Magdolnát behelyettesíteni, előszeretettel hivatkoznak az alábbi igeszakaszra:

"A Jézus keresztje alatt pedig ott állottak vala az ő anyja, és az ő anyjának nőtestvére; Mária, a Kleopás felesége, és Mária Magdaléna

Jézus azért, mikor látja vala, hogy ott áll az ő anyja és az a tanítvány, a kit szeret vala, monda az ő anyjának: Asszony, ímhol a te fiad! 

Azután monda a tanítványnak: Ímhol a te anyád! És ettől az órától magához fogadá azt az a tanítvány. "

(János evangéliuma 19:25-27) 

    Ez így önmagában ténylegesen azt bizoínytaná, mely szerint a négy asszony közül, egy az Ő szeretett tanítványa, akire Anyját a továbbiakban rábízta. Ez a megközelítés azonban több problémát is azonnal felvet:

Az első, rögtön, hogy a Krisztus férfiként jelent meg, ezért anyjának, Máriának, egyet a Ő tanítványai közül közül jelölt ki, mint jogi folytonosságát, védelmezőjét. Mondhatni egy asszony a követői közül sovány vigasz lett volna, amelyet az alábbi félmondat hangsúlyoz:

"...ettől az órától magához fogadá azt az a tanítvány. "

Teljességgel nem indokolt az sem, hogy Magdolnát Jézus így prezentálja anyjának: "ímhol a te fiad!"

János evangéliumában egyébként az író tanítványok alatt kezdetben elég sok embert ért, de az alább ismertetett jelenet nyomán ez a kör tizenkét személyre szűkül: 

"Sokan azért, a kik hallák ezeket az ő tanítványai közül, mondának: Kemény beszéd ez; ki hallgathatja őt? 

Tudván pedig Jézus ő magában, hogy e miatt zúgolódnak az ő tanítványai, monda nékik: Titeket ez megbotránkoztat? Hát ha meglátjátok az embernek Fiát felszállani oda, a hol elébb vala?!

A lélek az, a mi  megelevenít, a test nem használ semmit: a beszédek, a melyeket én szólok néktek, lélek és élet.

De vannak némelyek közöttetek, a kik nem hisznek. Mert eleitől fogva tudta Jézus, kik azok, a kik nem hisznek, és ki az,  a ki elárulja őt. És monda: Azért mondtam néktek, hogy senki sem jöhet  én hozzám, hanemha az én Atyámtól van megadva néki.

Ettől fogva sokan visszavonulának az ő tanítványai közül és nem járnak vala többé ő vele. Monda azért Jézus a tizenkettőnek: Vajjon ti is el akartok-é menni? "

(6:61-67)

Mivel a másik három, azaz Máté, Márk és Lukács evangéliumában fel van sorolva a tizenkét férfi tanítvány, így pusztán logikai alapon sem lehetett "az a tanítvány" a keresztnél Mária Magdolna. A Leonardo utolsó vacsora c. festménye egyébként nem János, hanem Márk evangéliuma leírása alapján készült, ennélfogva a képen megformált tizenkettő értelemszerűen egyezik a Márk evangliumában ismertetett tanítványokkal. Később erre még kitérünk.

    Ezen a ponton "Az ismétlés a tudás anyja" mottóval úgy érezzük, szükséges összegeznünk egy korábbi rész mondanivalóját.

Ez a történet, amelyben Mária észleli, amint a kő el van hengerítve. A jelenet három szereplőjét ezen értekezés szerzője sorszámokkal látta el:

"A hétnek első napján pedig jó reggel, a mikor még sötétes vala, oda méne Mária Magdaléna (1.) a sírhoz, és látá, hogy elvétetett a kő a sírról.

Futa azért és méne Simon Péterhez(2.) és ama másik tanítványhoz(3.), a kit Jézus szeret vala, és monda nékik: Elvitték az Urat a sírból, és nem tudjuk, hová tették őt.

Kiméne azért  Péter(2.) és a másik tanítvány(3.), és menének a sírhoz. "

(János evangéliuma 20:1-3)

Ha tehát a 1- es számú személy értesíti a fejleményről 2 -es, és 3- as számú felhasználókat, miképp egyezne 1 és 3 ? Figyelem, ez a rész véletlenül sem félreérthető! Azaz 1. számú személy hírértékű közlésére mentek a sírhoz 2-es és 3-as számmal regisztrált felhasználók.

    A józan ész azt diktálja, hogy ha egy bizonyos jelenetnél két különböző személyről van szó, akkor azok az evangélium összes jelenetében különböző személyek. Azaz nem adódik sohasem kettő "szeretett tanítvány!" Ezenképpen ha Leonardo Da Vinci: "Utolsó vacsora" c. festményén a Jézus jobbján lévő alak Mária Magdolna, akkor János nyilván táppénzen (sic!) volt aznap.

    Konkluzió: mivel az evangélium három asszonyt említ a kereszt alatt, Krisztus mégis szeretett tanítványára hagyja anyját, következő fejezetünkben megvizsgáljuk annak lehetőségét, miképp keverededhetet oda mégis János.








Weblap látogatottság számláló:

Mai: 3
Tegnapi: 1
Heti: 20
Havi: 12
Össz.: 21 264

Látogatottság növelés
Oldal: Krisztus keresztjénél
Megtévesztés - © 2008 - 2024 - megtevesztes.hupont.hu

A HuPont.hu segítségével egyszerű a honlap készítés! Programozói tudás nélkül is: Honlap készítés

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »